magazin
A föld alatti világba, a vadon sűrűjébe, a bürokrácia útvesztőibe és a bűn mélyére kalauzolnak el a héten a tévében játszott magyar filmek. Többek…
továbbhír
Az 1 és a Halálkeringő nyert Brazíliában, Kocsis Ágnes új filmje Lettországban és Svájcban mutatkozik be, és a magyar koprodukcióban készült…
továbbhír
Nem változott a magyar filmek nézettségi trendje, ugyanakkor 2010-ben eddig nem volt átütő sikerű közönségfilm, az átlagos magyar mozifilm pedig 17…
továbbmagazin
Ki kisebb, ki nagyobb energiákat fektetett a Halálkerigő erényeinek és hibáinak feltérképezésébe, ám a kritikák ritka összhangban értékelik a…
továbbmagazin
2006-ban, a Kultiplex kertjében magából kikelve kiáltott rám egyik zsűritársam: "Aki nem tud lemenni kutyába, annak nincs helye a Diákzsűriben!" Ez…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié